Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Sök

Still More They Didn’t Teach You in Business School:

Kort om föreläsningen:

För att skapa ett nytt företag krävs mycket mer än bara en affärsplan, en produkt eller tjänst och en marknad. Det handlar om att identifiera möjligheter, vara kreativ, förstå vad som skiljer framgång från fiasko, få andra att brinna för den egna visionen och samordna flera olika människors talanger i en och samma organisation. Under föreläsningen kommer dessa psykologiska aspekter av företagande – som alltför sällan uppmärksammas i traditionell företagsekonomisk undervisning – att utforskas närmare.

Kort om föreläsaren/föreläsarna:

Kelly G. Shaver är professor i psykologi vid College of William & Mary i Virginia, USA. Under läsåret 1999-2000 är han dessutom gästprofessor vid ESBRI. Hemma i USA ger han en kurs i entreprenörskapets psykologi för vilken han vunnit ett pedagogiskt pris – Irwin Innovation in Pedagogy Award – under år 2000. Kelly Shaver leder ett av forskningslagen i Entrepreneurial Research Consortium (ERC). Förutom att undervisa och forska är han även involverad i starten av två nätbaserade företag.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev!

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Mest läst

Sök

Arkiv