Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Titel:

The Little Black Book of Innovation: How it works, How to do it

Författare:

Scott Anthony

Förlag:

Harvard Business Review Press

Utgivningsår:

2012

ISBN:

978-1-4221-7172-1

The Little Black Book of Innovation: How it works, How to do it

”Jag tror på monogami i äktenskap, men på promiskuitet när det gäller att hitta nya idéer”. Det skriver Scott Anthony i The Little Black Book of Innovation: How it works, How to do it. Han hävdar vidare att man inte måste vara Steve Jobs för att lyckas med innovation. Alla individer och organisationer har inneboende innovationskraft, enligt Anthony. I boken berättar han hur fler kan realisera denna potential genom att följa hans fyra veckor långa innovationsprogram. I 28 korta kapitel går han, dag för dag, igenom de centrala frågorna man måste ställa sig. Det handlar om att identifiera möjligheter, skapa en plan för idén, testa och sjösätta den. Fokusgrupper bör man sky som pesten. I stället förordar författaren att följa till exempel en jeansshoppande kvinna genom butiker, och in i provrum. Då får man en djup förståelse för kundens upplevda problem – och insikt om hur man kan lösa dem. I boken finns en mängd exempel från företag som Procter and Gamble, Tata, Nintendo och Sony.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv