Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Titel:

Harvesting External Innovation: Managing external relationships and intellectual property

Författare:

Donal O’Connell

Förlag:

Gower

Utgivningsår:

2011

ISBN:

978-1-4094-1833-7

Harvesting External Innovation: Managing external relationships and intellectual property

”Alla smarta människor jobbar inte för dig”. Den insikten är central i boken Harvesting External Innovation. Goda idéer kan komma från vilket håll som helst. Genom att odla relationer till personer utanför företaget – leverantörer, akademiker, kunder – kan man få tillgång till värdefull kunskap. Och som man sår får man skörda: Samarbetena kan leda till bättre forskning, utveckling och innovation. Det menar författaren Donal O’Connell som bland annat diskuterar immaterialrättigheter, externa uppfinnare och hur man kan arbeta öppet med innovationsfrågor. I boken plockar han exempel från företag som Dell, Procter & Gamble, Nokia och Toyota. För att bli framgångsrik inom detta område krävs ofta en intern attitydförändring, en övertygad ledning och en tydlig kommunikation mot omvärlden.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv