Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Titel:

Digitalt entreprenörskap

Författare:

Annakarin Nyberg

Förlag:

Studentlitteratur

Utgivningsår:

2012

ISBN:

978-9-14-407527-3

Digitalt entreprenörskap

Företagare blir ofta rekommenderade att skaffa sig en närvaro på internet: att blogga, facebooka och twittra. Människorna i Annakarin Nybergs Digitalt entreprenörskap (Studentlitteratur, 2012) har startat sina företag genom att de börjat blogga. Boken baseras på intervjuer med bloggare som intresserar sig för foto, färg och form på olika sätt. Utan inledande kunskaper har entreprenörerna själva lärt sig den teknik de behövt för att förmedla sitt budskap. Skrivandet har lett till en växande läsekrets som i sin tur sporrat självförtroende och entreprenörsanda. Nyberg ger en inblick i möjligheter och spelregler på internet, och tips kring hantering av marknadsföring, kommentarer, reklam och länkning. Boken är även en intressant studie i hur en fritidssyssla kan växa sig stark nog att bära som affärsidé.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv