Material från workshop 2006
- Publicerad: 16 nov 2006,
- 12:00 f m
- Uppdaterad: 16 nov 2006,
- 3:29 e m
Så var ESBRIs nionde workshop om entreprenörskap och lärande avslutad. Nästa år firar workshopen 10-årsjubileum! Vi har redan fått in många intresseanmälningar inför 2007 års workshop. Vill du göra en intresseanmälan och/eller har du tips inför 2007 års workshop? Skicka ett mail till: helene.thorgrimsson@esbri.se
På årets workshop fanns 24 högskolor och universitet, 20 gymnasieskolor samt 3 olika projekt som arbetar för främjandet av entreprenörskap i skolan representerade. ESBRIs genomförda enkät visar att hela 76 % hade ett ”bra” totalintryck av workshopen medan 21 % upplevde den som ”mycket bra”. Det betyder att 99 % (av de 78 % av deltagarna som svarade på enkäten) har ett positivt eller till och med ett mycket positivt helhetsintryck av årets workshop. Många av våra föreläsare var populära samtidigt som mer tid önskades för fördjupade diskussioner och reflektioner. Den största behållningen låg i att möta andra lärare med liknande intressen, utbyta idéer och knyta nya kontakter. Inramningen av årets workshop, Yasuragi Hasseludden, var liksom tidigare år mycket uppskattad.
Nedan finner du våra inspiratörers presentationer för nedladdning.
figurstjernaLena Ramfelt – Det entreprenöriella klassrummet
figurstjernaSophia Fahlén– Det entreprenöriella klassrummet
figurstjernaSusanne Andersson – Nyckelaktörer i innovationsprocesser
figurstjernaChrister Westlund – Entreprenöriellt lärande
figurstjernaFrederic Bill – The Apocalypse of Entrepreneurship/Entreprenörskapets uppenbarelse
figurstjernaJan Schierbeck – Entreprenörskap i gymnasieskolan
figurstjernaJonathan Levie – Can Entrepreneurship be taught? …is the wrong question
figurstjernaJonathan Levie – A live, national Case-study: Scotland
Entreprenöriellt lärande
Boken Entreprenöriellt lärande – hur entreprenörskap och pedagogik hänger ihop av Christer Westlund i samarbete med NUTEK kommer att tryckas innan årets slut och därefter distribueras av NUTEK till dem som anmälde sitt intresse under workshopen. ———–