Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Entreprenöriell marknadsföring

Kort om föreläsningen:

När man studerar snabbväxande företag finner man ofta påtagliga skillnader mellan den gängse bilden hämtad ur marknadsföringslitteraturen av hur företag och företagare ”skall” bete sig och det verkliga beteendet. Det faktum att företagen är mycket framgångsrika manar till eftertanke. Är det traditionella sättet att se på marknadsföring och framförallt det vi har som utgångspunkt för rådgivning och undervisar om tillämpligt i dagens ekonomier? Kan det finnas mer ändamålsenliga synsätt? Inom orskningsprogrammet ”Marknadsföring för tillväxt” har framgångsrika företags sätt att bedriva affärer studerats i några olika affärskulturer. Med utgångspunkt i resultaten av detta program diskuteras ovanstående frågeställningar av föreläsarna.

Kort om föreläsaren/föreläsarna:

Björn Bjerke är innehavare av Leif Lundblads professur i entreprenörskap och småföretagande vid Stockholms universitet och verksam vid ESBRI. Han undervisar på en 40-poängskurs i entreprenörskap vid Stockholms universitet och är även handledare för ett flertal doktorander. Han har en lång internationell akademisk karriär och har bl a forskat om olika affärskulturer. Claes M. Hultman är docent i företagsekonomi vid universitetet i Örebro. De senaste åren har han varit ledare för ett internationellt forskningsprogram om affärsprocesser i entreprenöriella företag med fokus på den framgångsrike entreprenörens sätt att se på företagsutveckling och marknadsföring.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev!

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Mest läst

Sök

Arkiv