Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Titel:

Open Innovation Results – Going Beyond the Hype and Getting Down to Business

Författare:

Henry Chesbrough

Förlag:

Oxford University Press

Utgivningsår:

2020

ISBN:

978-0-19-884190-6

Open Innovation Results – Going Beyond the Hype and Getting Down to Business

Henry Chesbrough, nestor inom forskningsfältet öppen innovation, fokuserar i sin senaste bok på arbetet som tar vid efter hajpen. Att bara generera ny teknik är inte tillräckligt, argumenterar han. Den måste få bred spridning och användning innan dess fulla värde kan realiseras. Chesbrough menar att det är på samma sätt med öppen innovation: Resultatet kan inte stanna på FoU-avdelningen. Innovationen måste delas mellan organisatoriska silos och nå marknaden. För att det ska ske krävs investeringar i tid, pengar och människor. Dessutom kan man inte se innovation som en lyxvara man bara unnar sig i goda tider. Kontinuitet behövs även under kriser och nedgångar. I Open Innovation Results diskuteras innovationspraktiker som lean startup och inkubatorer, inom sektorer som IT, telefoni och läkemedel. Författaren delar med sig av erfarenheter från USA, Kina och Europa.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv