Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Titel:

How to survive the e-business downturn

Författare:

Colin Barrow

Förlag:

John Wiley & Sons Ltd

Utgivningsår:

2001

ISBN:

0-471-49831-9

How to survive the e-business downturn

Föreställningen om att ett ”e” i början av firmanamnet skulle garantera en lukrativ succé har kommit på skam. IT-miljardärerna blir allt färre, och enskilda nätföretag har upplevt en extrem turbulens och nedgång på marknaden. Hela 90 procent av e-företagen gör ingen vinst och 75 procent av dem kommer förmodligen att gå i konkurs. Nätentreprenörer får här råd av författaren Colin Barrow, om hur de kan använda traditionella management-verktyg på sätt som passar deras företag och som hjälper dem att klara förändringar och nya situationer. Riskerna med dotcom-värdering och -handel förklaras och läsaren får veta hur man tar sig igenom den skarpa inlärningskurvan i nätvärlden och lär sig överleva på en labil marknad.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv