Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Still More They Didn’t Teach You in Business School:

A Psychological View of Entrepreneurial Behavior

Datum:
Föreläsare: Professor Kelly G. Shaver, College of William & Mary, USA

Om föreläsningen:

För att skapa ett nytt företag krävs mycket mer än bara en affärsplan, en produkt eller tjänst och en marknad. Det handlar om att identifiera möjligheter, vara kreativ, förstå vad som skiljer framgång från fiasko, få andra att brinna för den egna visionen och samordna flera olika människors talanger i en och samma organisation. Under föreläsningen kommer dessa psykologiska aspekter av företagande – som alltför sällan uppmärksammas i traditionell företagsekonomisk undervisning – att utforskas närmare.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev!

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Sprid er forskning i Esbris kanaler

Samarbeta med Esbri och sprid kännedomen om er forskning. Ett smart sätt att nå rätt in i målgruppen.

Mest läst

Sök

Arkiv