Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Entreprenöriell marknadsföring

Datum:
Föreläsare: Professor Björn Bjerke, Stockholms universitet och ESBRI och docent Claes Hultman, Örebro universitet

Om föreläsningen:

När man studerar snabbväxande företag finner man ofta påtagliga skillnader mellan den gängse bilden hämtad ur marknadsföringslitteraturen av hur företag och företagare ”skall” bete sig och det verkliga beteendet. Det faktum att företagen är mycket framgångsrika manar till eftertanke. Är det traditionella sättet att se på marknadsföring och framförallt det vi har som utgångspunkt för rådgivning och undervisar om tillämpligt i dagens ekonomier? Kan det finnas mer ändamålsenliga synsätt? Inom orskningsprogrammet ”Marknadsföring för tillväxt” har framgångsrika företags sätt att bedriva affärer studerats i några olika affärskulturer. Med utgångspunkt i resultaten av detta program diskuteras ovanstående frågeställningar av föreläsarna.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev!

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Sprid er forskning i Esbris kanaler

Samarbeta med Esbri och sprid kännedomen om er forskning. Ett smart sätt att nå rätt in i målgruppen.

Mest läst

Sök

Arkiv