Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Sök

Titel:

Värdet av konst

Författare:

Karolina Modig & Erik Modig

Förlag:

Rheologica

Utgivningsår:

2013

ISBN:

978-9-19-803934-4

Värdet av konst

Kan skulpturer, klassiska konstverk och nymålade tavlor ha ett värde –bortom det rent ekonomiska – för näringslivet och i samhället? Kan företag sponsra konstnärer och deras projekt, och samtidigt få ut något värdefullt själva? Ja, det menar Karolina Modig och Erik Modig i boken Värdet av konst. Enligt dem kan möjligheten att betrakta konst öka de anställdas kreativitet, innovationsförmåga och välmående. Närvaron av konst på väggarna kan till och med öka värdet på hela företaget. I boken diskuteras konst som utsmyckning, kulturskapare, samlarobjekt och reklammöjlighet.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv