Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Sök

Titel:

Societal Entrepreneurship: Positioning, Penetrating, Promoting

Författare:

Karin Berglund, Bengt Johannisson & Birgitta Schwartz

Förlag:

Edward Elgar

Utgivningsår:

2012

ISBN:

978-1-78100-632-0

Societal Entrepreneurship: Positioning, Penetrating, Promoting

Samhällsentreprenörskap trotsar uppdelningen mellan privat, publikt och icke-vinstdrivande, och utmanar deras olika logiker. Samtidigt är det ofta en korsning mellan de tre sektorerna och involverar i stort sett hela samhället. I Societal Entrepreneurship tränger nio svenska entreprenörskapsforskare in i fenomenets mörka och ljusa sidor. De ger en bild bortom den som populariserats i medierna, där framgång, berömmelse och tillväxt skapat rubriker. Ett flertal närgångna studier presenteras, liksom entreprenörskapets plats i skolsystemet – från förskola till universitet. Bokens övergripande tema handlar om positionering gentemot andra bilder av kollektivt entreprenörskap, och förslag ges på sätt att implementera och stödja den här sortens företagande i ännu större utsträckning än i dag. Boken riktar sig främst till forskare och studenter.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv