Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Sök

Titel:

Smart Growth – Building an Enduring Business by Managing the Risks of Growth

Författare:

Edward D Hess

Förlag:

Columbia Business School Publishing

Utgivningsår:

2010

ISBN:

978-0-231-15050-7

Smart Growth – Building an Enduring Business by Managing the Risks of Growth

Väx eller dö. I kvartalskapitalismens tid har tillväxt blivit ett mantra. Särskilt aktiemarknaden ställer stora krav på att företag ska växa. Det här är en farlig inställning, menar Edward Hess i Smart Growth – Building an Enduring Business by Managing the Risks of Growth. Hans råd är att fokusera på tillväxt som betyder något – att bli bättre på det man gör, och skapa verkligt värde – i stället för att bara satsa på att växa i storlek och öka vinsten per aktie. Hess inställning är att företag kan växa på ett hälsosamt sätt som är hållbart för alla inblandade, även för samhället i stort. I boken tar han hänsyn till sådant som organisation, ledarskap, medarbetarengagemang och gruppdynamik. Riktig tillväxt, menar Hess, innebär komplexa förändringar, entreprenöriellt handlande, experimentellt lärande och riskhantering.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv