Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Titel:

Reverse Innovation: Create Far From Home, Win Everywhere

Författare:

Vijay Govindarajan & Chris Trimble

Förlag:

Harvard Business Review Press

Utgivningsår:

2012

ISBN:

978-1-4221-5764-0

Reverse Innovation: Create Far From Home, Win Everywhere

Framtidens marknad finns i utvecklingsländer, menar många. Men företag gör det väl enkelt för sig när de bara exporterar redan existerande produkter från sin egen hemmamarknad. För att skapa framgångar som slår globalt borde de i stället gå i motsatt riktning och innovera speciellt för, och i, utvecklingsländerna. Framtidens marknad ligger helt enkelt långt ifrån hemmaplan. Det menar Vijay Govindarajan och Chris Trimble som tillsammans skrivit boken Reverse Innovation. I den ger de företagsledare och policymakare verktyg för att organisera och planera projekt som fungerar på den globala marknaden. Författarna illustrerar sin forskning med hjälp av några världsledande företag som lyckats med så kallad omvänd innovation, till exempel General Electric, Deere & Company, Procter & Gamble och Pepsi Co.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv