Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Sök

Titel:

Reframing the Case Method in Entrepreneurship Education (open access)

Författare:

Karin Wigger, Lise Aaboen, Dag Håkon Haneberg, Siri Jakobsen och Thomas Lauvås

Förlag:

Edward Elgar

Utgivningsår:

2022

ISBN:

978-1-80088-114-3

Reframing the Case Method in Entrepreneurship Education (open access)

När man jobbar med verkliga (ibland fiktiva) fall, eller case, i sin entreprenörskapsutbildning får studenterna tänka och agera som en entreprenör. Det är ett aktivt lärande där pedagoger ställer öppna frågor för att stimulera studenternas självreflektion och kreativa tänkande. Studenterna behöver läsa på ordentligt och förbereda sig inför casen och vara aktiva under lärandeprocessen.

Diskussionerna mellan student och lärare är helt centrala för pedagogiken. De stärker studenternas känslomässiga engagemang och deras individuella engagemang och prestationer.

I samtliga case i boken finns frågor och uppgifter för studenter och lärare att diskutera och analysera i klassrummet.

Läs längre version av boktipset

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv