Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Sök

Titel:

Nascent Entrepreneurship

Författare:

Per Davidsson, Scott Gordon & Heiko Bergmann

Förlag:

Edward Elgar

Utgivningsår:

2011

ISBN:

978-1-84980-137-9

Nascent Entrepreneurship

Förlaget Edward Elgar ger ut stora mängder entreprenörskapslitteratur varje år. Både fristående böcker som bygger på ny forskning och bokserier där tidigare publicerade artiklar samlas och återtrycks.

En av långkörarna är serien The International Library of Entrepreneurship. I de tre senaste volymerna hittar vi svenskar bland redaktörerna: Nummer 22, Nascent Entrepreneurship, har Per Davidsson, Scott Gordon och Heiko Bergmann som redaktörer. Redaktörer till nummer 23, Intellectual Roots of Entrepreneurship Research, är Hans Landström och Franz Lorke. Och nummer 24, Institutional Entrepreneurship, har Magnus Henrekson och Tino Sanandaji som redaktörer.

1992 dök termen nascent entrepreneur – ”företagare i vardande” – upp för första gången, och det är också från detta år som de första alstren i volym 22 hämtas. I boken finns bidrag om hur individers erfarenheter, mål och beteenden leder fram till företagsstarter.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv