Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Sök

Titel:

Luspank och idérik

Författare:

Ulla-Lisa Thordén & Thomas Östberg

Förlag:

Liber

Utgivningsår:

2010

ISBN:

9-789147-095049

Luspank och idérik

Luspank och idérik är en ”överlevnadsguide för säljskygga kulturskapare”. Boken handlar om marknadsföring och om hur man finner självförtroende nog att sätta pris på sin tid, om hur man hittar och samtalar med eventuella kunder, samt om hur man tjänar pengar på den egna kreativiteten. Helst utan att bli utbränd i processen, och därmed tappa all lust för det viktiga skapandet.
Boken riktar sig till alla som på något sätt vill tjäna pengar och göra det kreativa skapandet till sin huvudsyssla på ett eller annat sätt. Vare sig man är frilansjournalist, dansare, konstnär, kompositör, författare, filmmakare eller sysslar med något annat kreativt så måste man ju, precis som alla andra, få det ekonomiska pusslet att gå ihop.
Då gäller det att hålla reda på de olika ”hattarna” som behövs för att allt ska fungera: skaparhatten är viktigast, men bör inte konkurrera ut ekonomi- och administrationshatten, eller marknadsförings- och säljhatten. En annan viktig hatt är råddarhatten, den man har på när man gör allmänt råddande, som att städa ateljén eller köpa in material. Författarna ger många handfasta råd och uppmuntrande ord till alla som har tröttnat på att sitta hemma med sina spännande idéer – luspanka.

Mer om boken: www.luspankochiderik.se

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv