Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Titel:

Growing an Entrepreneurial Business – Concepts & Cases

Författare:

Edward D Hess

Förlag:

Stanford Business Books

Utgivningsår:

2011

ISBN:

978-0-8047-7141-2

Growing an Entrepreneurial Business – Concepts & Cases

Growing an Entrepreneurial Business – Concepts & Cases är en lärobok i styrning av små och medelstora företag. Huvudfokus ligger på de utmaningar som framgångsrika företag i tillväxtfasen stöter på. Och på hur de utmaningarna påverkar personalen, processerna och kulturen i företagen. Boken består av en teoridel och 33 fallstudier med tillhörande frågeställningar. I det första kapitlet problematiserar författaren Edward Hess den vanligt förekommande tanken att alla företag måste växa för att överleva. Så är det inte alls, menar han. Tillväxt kan vara både bra och dåligt, och något företagen bör utforma en strategi kring. Hess är professor i företagsekonomi vid Darden Graduate School of Business, USA. Boken bygger på hans forskning, framförallt inom området tillväxtföretagande, och på hans praktiska erfarenheter från företagande.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv