Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Sök

Titel:

Entrepreneurial Identity. The Process of Becoming an Entrepreneur

Författare:

Thomas N Duening & Matthew L Metzger

Förlag:

Edward Elgar

Utgivningsår:

2017

ISBN:

978-1-78536-370-2

Entrepreneurial Identity. The Process of Becoming an Entrepreneur

Moral, yrkesroll och beteende. Det är några av de pusselbitar som tillsammans formar en människas professionella identitet. Men hur blir man entreprenör? En person som startar ett nytt företag vet kanske vad en entreprenör gör, men hen vet inte vad det innebär att vara en, skriver Thomas Duening i introduktionskapitlet till Entrepreneurial Identity. The Process of Becoming an Entrepreneur. Tillsammans med Matthew Metzger är han redaktör för boken som innehåller bidrag från sex andra forskare varav en är svensk: Karen Williams Middleton. Hon och Anne Donnellon har skrivit ett kapitel om lärande, identitet och entreprenöriella vanor. De tar avstamp i en formell utbildningssituation och menar att det egna, informella lärandet om vad det innebär att vara entreprenör borde ges större plats. Genom att reflektera över sina känslor, värderingar och handlingar kan studenterna bli bättre entreprenörer.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv