Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Sök

Titel:

Creating Collaborative Advantage

Författare:

Hans Christian Garmann Johnsen & Richard Ennals

Förlag:

Gower

Utgivningsår:

2012

ISBN:

978-1-4094-0333-3

Creating Collaborative Advantage

Företagsekonomisk litteratur handlar ofta om att skapa konkurrensfördelar. Men hur vore det att i stället lägga lite krut på samarbetsfördelarna? Creating Collaborative Advantage handlar om de mjuka delarna av ekonomin: tillit, nätverkande, relationer och socialt kapital. Redaktörerna Hans Christian Garmann Johnsen och Richard Ennals har samlat bidrag från sammanlagt 24 forskare, verksamma i åtta länder och inom en rad olika discipliner. Författarna ser innovation som en kollaborativ process mellan policy, näringsliv och samhälle. Många viktiga samarbeten pågår på regional nivå. I boken kan man läsa om tekniköverföring från universitet, regionalt klister och innovation genom kommunikation. Många exempel hämtas från Norge, men här finns också beskrivningar av samarbeten i Finland och Mauritius.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv