Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Titel:

Annual Editions: Entrepreneurship 02/03

Författare:

Robert W Price

Förlag:

McGraw-Hill/Dushkin

Utgivningsår:

2002

ISBN:

0-07-252911-3

Annual Editions: Entrepreneurship 02/03

Annual Editions: Entrepreneurship 02/03 innehåller närmare 50 artiklar om entreprenörskap från dagstidningar, magasin och vetenskapliga tidskrifter. Författarna är allt från höjdare i affärsvärlden till journalister och forskare. Boken är uppdelad i fyra avsnitt, alla med inriktning mot att starta, utveckla och driva företag. Det första avsnittet behandlar hur det går till att bli entreprenör och tar upp ett antal framgångsexempel från entreprenörskapets hall of fame. I avsnitt två diskuteras vikten av strategisk planering, bra marknadsplaner och förmågan att identifiera bra affärsmöjligheter. Avsnitt tre fokuserar på finansiering av det nya företaget genom till exempel riskkapital. Det fjärde och sista avsnittet ger insikter i hur entreprenören bör gå tillväga när företaget har växt sig lite större. Hur skapar man ett tillväxtföretag och vilken är den bästa strategin för en bra lönsam exit?

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv