Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Titel:

AMA Complete Guide to Marketing Research for Small Business

Författare:

Holly Edmunds

Förlag:

NTC Business Books

Utgivningsår:

1996

ISBN:

0-8442-3584-9

AMA Complete Guide to Marketing Research for Small Business

Många småföretagare har en kluven inställning till marknadsundersökningar. Ä ena sidan kan de ge ovärderlig information, som till exempel större kundkännedom och bättre möjligheter att fatta välgrundade beslut. Ä andra sidan kan marknadsundersökningsprojekt bli dyra historier utan att några egentliga resultat uppnås. I ”AMA Complete Guide to Marketing Research for Small Business” ges grundläggande råd till den som vill göra marknadsundersökningar men har en begränsad budget. De elva kapitlen tar upp frågor som att hitta rätt metoder, att formulera användbara frågeformulär, att utveckla kostnadseffektiva intervjuer och att få ut mesta möjliga av insamlad information. Checklistor finns med i varje kapitel och boken avslutas med en ordlista där viktiga begrepp som har med marknadsundersökningar att göra förklaras.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv