Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Sök

Titel:

The Business of Networks

Författare:

Robert Huggins

Förlag:

Ashgate Publishing Limited

Utgivningsår:

2000

ISBN:

0-7546-1175-2

The Business of Networks

Nätverkskoncept har utvecklats till att bli viktiga instrument för teoribildningen kring samarbete och utbyte som sker mellan företag. Dessa studier har alltmer kopplats till förklaringsmodeller av ekonomisk utveckling och tillväxt på lokal och regional nivå. Robert Huggins behandlar i sin bok sambandet mellan företagsnätverk och politisk intervention. Organisationerna i TEC (Training and Enterprise Councils) i Storbritannien har uppdraget att underlätta för företag att samarbeta genom företagsnätverk. Huggins tar bland annat upp hur TEC har fungerat i sin roll, effekterna av de politiska förändringarna under 1990-talet och de starka och svaga sidorna av företagsnätverk som politisk resurs.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv