Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Titel:

Trendmakarna

Författare:

Jenny Lantz

Förlag:

Atlas akademi

Utgivningsår:

2013

ISBN:

978-9-1738-9425-8

Trendmakarna

Modeindustrin är inte som andra. Trender existerar i gränslandet mellan produktion och konsumtion på ett sätt som skiljer den från andra branscher. Jenny Lantz menar att trenderna har en organiserande roll. De hjälper inköpare, tillverkare, formgivare och journalister att enas, i alla fall något sånär, om vilka färger och mönster de ska jobba med för tillfället. Trendbyråerna, som ökat explosionsartat i antal under 2000-talet, guidar köparna till ett växande konsumtionssamhälle. I boken Trendmakarna tittar Lantz bakom kulisserna på den globala modeindustrin och visar hur kapitalism, kultur och ekonomi samverkar och hör ihop även i modevärlden.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv