Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Titel:

Digital Entrepreneurship – Impact on Business and Society (open access)

Författare:

Mariusz Soltanifar, Mathew Hughes, Lutz Göcke

Förlag:

Springer

Utgivningsår:

2021

ISBN:

978-3-030-53914-6

Digital Entrepreneurship – Impact on Business and Society (open access)

Vilka är erfarenheterna och utmaningarna med digitalt entreprenörskap? Med praktiska exempel från ledande företag utforskas detta ur flera perspektiv i boken Digital Entrepreneurship – Impact on Business and Society. Företag som jobbar med digitalt entreprenörskap menar att digitaliseringen förändrar affärsvärlden – och sätten vi kommunicerar med varandra på – i grunden. Företagen i boken använder digitalisering och artificiell intelligens, AI, för att ta bättre beslut och för att öka kvaliteten på affärs- och kundaktiviteter.

I boken kan vi läsa om hur molntjänster utvecklas i rask takt, hur det handlas med kryptovalutor på finansmarknaden och hur e-handelsplattformarna snabbt blir fler. Sammantaget skapar det nya möjligheter i den digitala eran. Boken diskuterar också andra digitala faktorer som påverkar företags sätt att arbeta. Däribland AI, chatbots, röstsökning, virtuell verklighet och cyberhot.

I ett kapitel redogör forskarna Robert D Hisrich and Mariusz Soltanifar för hur företags kreativa arbete har förändrats i och med digitaliseringen. Improvisationsteatern och brainstormingen har fått konkurrens av digitala innovationer som AI, och virtual reality. Boken är tillgänglig via open access och kan laddas ner gratis.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv