Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Search

Titel:

The Politics and Aesthetics of Entrepreneurship – A Fourth Movements in Entrepreneurship Book

Författare:

Daniel Hjorth & Chris Steyaert

Förlag:

Edward Elgar

Utgivningsår:

2009

ISBN:

978-1-84720-574-2

The Politics and Aesthetics of Entrepreneurship – A Fourth Movements in Entrepreneurship Book

Nu kommer fjärde boken i movementsserien, som ges ut av Edward Elgar i samarbete med Esbri. Tidigare böcker har bland annat handlat om socialt entreprenörskap och om narrativ forskning. I The Politics and Aesthetics of Entrepreneurship är politik och estetik sammanhållande länkar. Boken behandlar ämnen som hur den entreprenöriella processen kan styras, och hur konsten fungerar som en drivande entreprenöriell kraft. I ett kapitel skriver Caroline Wigren och Leif Melin om en svensk regions strävan efter att skapa ett innovationssystem. Pierre Guillet de Monthoux beskriver konstnären Christos verk The Gates som ett konstföretag, där konst och företagande smälter samman. Campbell Jones och André Spicer, i sin tur, frågar sig om Marquis de Sade var en entreprenör. På sidan 20 i denna tidning finns en artikel om Daniel Hjorth.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Search

Arkiv