Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Titel:

Entrepreneurship in China

Författare:

Keming Yang

Förlag:

Ashgate

Utgivningsår:

2007

ISBN:

978-0-7546-4668-6

Entrepreneurship in China

Hur ser det kinesiska entreprenörskapet ut på gräsrotsnivå? Keming Yang ger sin bild i Entrepreneurship in China. Han har studerat i såväl Kina som USA, och la under 1990-talet märke till det accelererande kinesiska entreprenörskapet. Alla pratade om pengar och affärer, och Yang undrade hur denna utveckling var möjlig. I boken presenterar han en teoretisk modell där entreprenörskapet utgör en bro mellan institutionella förändringar och ekonomisk utveckling. Boken innehåller även en kartläggning av kinesiska företagare och tre fallstudier. Den första illustrerar en företagares korrespondens med myndigheterna. Den andra handlar om det risktagande och gränsöverskridande som krävs av entreprenören. Det tredje caset är en framgångshistoria som visar på vikten av lokal förankring.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv