Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Getting to Plan B

Kort om föreläsningen:

De flesta affärsplaner attraherar varken kunder eller finansiärer. Det menar John Mullins, som skrivit boken ”Getting to Plan B: Breaking Through to a Better Business Model” tillsammans med Randy Komisar. Boken har bland annat rankats som nr 1 på amerikanska Inc. Magazines lista över ”Best Books for Business Owners”.

John Mullins delar med sig av sin mångåriga erfarenhet av att utveckla nya affärsmöjligheter. Han pratar utifrån boken, som bland annat handlar om att våga släppa taget om sin ursprungsidé. Först när entreprenören lyfter blicken och börjar experimentera kan de verkliga affärsmöjligheterna födas. Så var det till exempel i succéföretag som Google och Starbucks, och deras tillvägagångssätt kan tillämpas även i andra företag, menar Mullins.

John Mullins anförande kommenteras av affärsängeln och entreprenören Katarina Bonde, Kubi LLC.

Please note that the lecture will be held in English!

Kort om föreläsaren/föreläsarna:

Professor John Mullins är innehavare av David and Elaine Potter Foundation Term Chair in Entrepreneurship and Marketing vid London Business School, Storbritannien. Vid sidan av sin undervisning och forskning har han även 20 års erfarenhet av företagande. Han har bland annat grundat två företag, och tagit ett av dem till börsen. Mullins har skrivit fyra böcker och ett 40-tal artiklar som publicerats i tidskrifter som Harvard Business Review och MIT Sloan Management Review.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev!

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Mest läst

Sök

Arkiv