Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande.

Sprider forskning om innovation, entreprenörskap och småföretagande

Titel:

Gerillaföretagaren

Författare:

Stefan Ekberg

Förlag:

Redaktionen

Utgivningsår:

2001

ISBN:

91-631-1041-5

Gerillaföretagaren

”Gerillamarknadsföring handlar om att marknadsföra ditt företag med kreativitet och energi snarare än med pengar” skriver författaren inledningsvis i boken Gerillaföretagaren. Det lilla företagets möjligheter att marknadsföra sig står i fokus. Småföretagaren får en rad konkreta tips och idéer för att öka sin omsättning genom att marknadsföra sitt företag bättre. Vikten av att göra ett gott ”första intryck” vad gäller företagslogo såväl som klädsel och visitkort framhålls.

Ett kapitel ägnas åt direktmarknadsföring med brevkampanjer, ett annat om effektiv annonsering. Fördelarna med att använda sig av internet i marknadsföringssyfte redovisas, aspekter som tillgänglighet och hemsidans innehåll diskuteras. Råd ges om hur man sköter kontakten med media och hur man skriver ett pressmeddelande, vad som händer om kunderna inte är nöjda och hur man får krångliga kunder att betala. Boken är skriven på ett lättfattligt språk och är tänkt att användas som en manual för småföretagare som vill bli bättre på att marknadsföra sitt företag.

Samarbeta med Esbri

För en hållbar tillväxt och stärkt konkurrenskraft.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Forskningsnyheter om innovation, entreprenörskap och småföretagande varannan vecka.

Mest läst

Sök

Arkiv